Ana içeriğe atla

7 Yılı Birlikte Geride Bıraktık

Sizlere ilk defa Nisan 2007'de Blog Tutmaya Başlayanlar Arasına Bir Nefer Daha Eklendi... diyerek seslenmiştim. MaFiAMaX Blog! a ilk yorumu da üniversite arkadaşım Begüm yapmıştı. O günden bugüne 7 yıl geçti. Bu blog 8 yaşından gün almaya başladı...

Türkiye'de 8. yılına giren blog sayısı ne yazık ki çok az. 2005-2010 yılları arasında altın çağını yaşayan bir platformun bugün ki durumu üzücü gerçekten. Bugün geldiğimiz nokta yaşam döngüsünden ibaret aslında. Her geçen yüzyıl insanlar hayatı daha hızlı yaşamak, birim zamanda daha çok iş yapmak zorunda kalıyor. Ama depresyon hiç olmadığı kadar da yaygınlaşmış durumda, grip gibi yayılıyor.

Basının geldiği noktaya bakın, gazete tirajları ortada. Artık haberciliği twitter üzerinden yapıyorlar. Hızlı, kontrolsüz ve zahmetsiz. Böylesine güçlü bir oluşumun geldiği noktada blog yazma ve görüntülenme oranlarının düşmesi kaçınılmaz bir sondu. Öyle de oldu.

Ben bir zamanlar okumaktan büyük keyif aldığım bloglar vardı. Sizlerin okuduğu ve özgün yazılar yazan bloglar varsa buradan paylaşmanızı rica ediyorum. Bilginiz olsun, ticari-şirket bloglarını (ara ara reklam amaçlı bir çok yorum geliyor) yayınlamayacağım.

Yorumlar

  1. www.kaynakci.org
    kopya değil özgündür
    herkesi beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Aynen kardeşim, yarama parmak basmışsın. Dediğin gibi eskiden çok güzeldi, bende 2005'ten beri yazıyorum, o zamanlar akşam eve geldiğimde sanki çocukluk arkadaşını ya da komşunu ziyarete gidip hal hatır sorma dertlerini dinleme gibi takip ettiğim bloglar girerdim. Bana aynı hissi verirdi. Tabi bunların yanına aNet ve forumlar'da vazgeçilmezimdi. Öyle şimdiki gibi facebook, twitterla uğraşma derdimiz olmazdı. Kendim de sitemi bir sabitleyemedim, isakoc.com'da başladım sonra orayı kurumsala çevirdim blog.isakoc.com'a taşındım, sonra bir müddet kapattım, sonra bi cakmablog.com diye ayrı bi şekilde açtım, sonra blog.isakoc.com'a geçtim derken son olarak isakoc.com'daki kurumsal sayfamla blogumu birleştirdim. Ama öyle yada böyle bende 2005'ten bu yana yazıyorum. Bende bi 9 yılı devirmişim yakşalık.

    Blogcuların büyük kısmı kapattı. Eskiden takip ettiğim bloglardan sanırım bi sen kaldın birde bunlar, yakuter, hakkı ceylan, damacana (kapattı), spaksu, dmry, eburhan (kapattı) bet3 (kapattı) ayyas blog (bıraktı), bildirgec (bıraktı), ferruh mavituna (bıraktı gibi), h-yaman. Bide devletşah vardı, oda ünlü olunca ben onu bıraktım, kimya uyuşmadı ondan sonra :(

    Yani aslında bir çoğu halen devam ederlerdide, bazıları bloglarında o kadar parladılarki artık sektörü iş amaçlı başka yerlerde yapmaya başladılar. Daha başka bloglarda vardı bolca ama onlar daha öncelerden kapattıkları için unuttum bir çoğunu.

    Bir aralarda sektörden ünlü olan flashçılar vardı bilirsin. Mesela esalak.com'un kurucusu yönetmen falan oldu bırakıp siteyi kapattı diye hatırlıyorum, yine sektörden flashberk ile grafi2000 sahipleri berk tokay ile varol televizyoncu oldular. Bi biz yerimizde saydık sanki.

    Yalnız dikkatimi çeken bir nokta var bazen bakıyorum bu eski blogculara bazıları geri dönmeye başlıyor, yavaş yavaş bi kımıldanma yapıyorlar bloglarında. Sanırım o girdikleri sektörlerde eski anılar güzel, samimi, sıcak blogculuk günleri akıllarına geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah İsa ah. Blogunu severek takip ederdim. Bir ara sağ tarafta bağlantı da koymuştum. Sonra ulaşılmadığını görünce kaldırmıştım.

      Yazdığın blogları ben de takip ediyordum. Eburhan i çok severim. Ara ara konusurdukta. Neden herşeyi bıraktı bilmiyorum.

      Dediğin gibi bazıları geri dönmeye başladı. yakuter ve dmry bunlardan bir kaçı.

      Sil
    2. Daha da geri dönecekler İnşallah. Çünkü Facebook ve Twitter artık gerçekten bıktırdı. Twitter'a eskide bilgi paylaşma ve öğrenme için girerdim şimdi tamamen çatışma yerine döndü, ya siyasi tartışma ya saçma bi hashtag tartışması. Eskiden sen ben gibi biri herhangi bir konuda tartışma başlatıp top yapabiliyordu. Şimdi ise 300-500bin takipçisi olan sıradan bir ünlü bir hashtag açıyor bütün millet ona yükleniyor. Yani artık yüksek takipçisi olanların çevresinde dönen bir dünya oldu bir nevi. Facebook ise arkadaşlarla buluşma ortamı iken haber okuma servisine dönüştü ki zaten oda bunun farkında olduğu için çoğu geliştirmelerini haberleri daha iyi okutmak için çabalıyor.

      Bunlardan ötürü bloglara geni dönüş olacağının kanaatindeyim.

      Sil
  3. Hey gidi günler! Blogger'da yeni bir özellik filan olduğunda Mafiamax'den okuyup öğrenirdik... Şahsen çok fazla takip ettiğim blog yok ama şunu öneririm: https://zamaninotesi.wordpress.com/ Özgün ve enteresan yazılar var.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar, hayırlı olsun Mafiamax :) adımın geçtiğini farkettim İsa hocam sağolsun.. Nice yıllara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Safa. Senin de blog tasarımın bayağı değişmiş ve güzel olmuş. Eskilerden birilerini görmek gerçekten sevindirici.

      Sil

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumları sevmiyor, Türkçe'nin doğru kullanıldığı yorumları ise çok seviyoruz.

HTML: <b>, <i>, <a> gibi temel HTML etiketlerini kullanabilirsiniz.
Uyarı: URL adresi belirtirken lütfen başına http:// protokolünü koymayı unutmayın!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sabit Diskinizde 60 GB Yer Açmak İster misiniz?

Windows XP ile hayatımıza giren Sistem Geri Yükleme aracı bazı durumlarda hayat kurtarıcı olsa da kişisel deneyimlerimden yola çıkarak, fazla güvenmememiz gerektiğini öğrendiğim bu araç sabit diskinizin boyutuna bağlı olarak gerektiğinden fazla iştahlı olabiliyor.

Windows XP ve Windows 7 işletim sistemi kullanıyorsanız Sistem Geri Yükleme aracının sabit diskinizde kullanacağı boyutu belirleyebiliyorsunuz. İş Windows Vista'ya geldiğinde kullanıcı arayüzü ile bu işi halletmeye imkan yok. Komut satırı ile değişiklik yapak gerekiyor.

Sabit diskiniz zamanla biriken sistem geri yükleme noktaları sebebiyle her geçen gün kan kaybeder. İşte bu noktada, sabit disk boyutunuza bağlı olarak eski geri yükleme noktalarını silip 60 GB'tan fazla yer açmanız mümkün. Sistem Geri Yükleme aracı sabit diskinizin %15'i kadar yeri kendine tahsis edebiliyor. Günümüzde kullanılan sabit disk boyutlarını düşündüğümüzde de 500 GB'lık bir sabit diskte 75 GB yeri -bazen- gereksiz yere heba etmiş oluyo…

Blogger Şablonunu Düzenleme (Güncellendi)

Yeni, yine, yeniden...

Sanırım bu sloganın ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur. Bilmeyenler için tekrarlarsam, bu sloganı Blogger İpuçları kategorisi altında yazdığım yazılarda başlangıç cümlemdir :-) Yaklaşık bir haftadır bir çok kişi bana "Yorum Gönder" butonunu nasıl değiştirdiğimi sorup durdu. Aslında cevabı çok basit; <img src=.../> etiketini kullanarak :-) İşlem bu kadar basit olmasına rağmen bir çok kişi bu ve bunun gibi basit işlemleri yapamıyor. Daha doğrusu sorun Blogger şablonunun XML olmasından kaynaklanıyor. Blogger şablonumuza baktığımızda herşeyin sunucularda barındırılan bir değişkene atandığını görüyoruz. Yani kimse şablununun kodları arasında "Yorum Gönder" ibaresini göremez! Onun yerine, <data:...> etiketi ile atanan değişkeni görür. Ancak değişken diyince akla garip garip ifadeler gelmesin, Google bu işi yaparken değişkenlere verdiği adlarda İngilizce anlamlarını verecek şekilde isimlendirme yapmış. Burda bahsi geçen "Yorum Gönde…